24.06.2024
Warsztaty Google Polska – podsumowanie
Spotkanie z pracownikami Google Polska było naprawdę fascynującym doświadczeniem dla mnie. Druga część warsztatów, w których uczestniczyłam, koncentrowała się głównie na przygotowaniu optymalnego CV i rozmowach kwalifikacyjnych. Brałam udział w panelu dotyczącym rozmowy biznesowej, a dla innych chętnych była możliwość uczestniczenia w przykładowej rozmowie rekrutacyjnej w dziale IT. Prowadzącymi byli doświadczeni pracownicy Google, którzy świetnie przekazywali istotne informacje na temat tego, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i na co zwrócić uwagę jako kandydat rekrutujący na dane stanowisko pracy.
Kolejny blok zajęć, „Ask Me Anything”, był świetnym pomysłem, ponieważ mieliśmy okazję zadawać pytania bezpośrednio pracownikom Google Polska. Było świetnie, że mogliśmy dowiedzieć się od nich, jak wygląda praca w Google z ich perspektywy i jakie są ich codzienne wyzwania.
Niezwykle interesującym punktem było również przedstawienie pracy zespołu AI. To było coś! Zaprezentowano nam aktualny stan rozwoju różnych modeli sztucznej inteligencji oraz inne innowacje technologiczne, które są wdrażane w czasie rzeczywistym. Bardzo inspirujące!
Dodatkowo, bardzo ciekawym elementem spotkania było podkreślenie przez przedstawicieli Google, że firma otwiera drzwi nie tylko dla absolwentów informatyki, nauk technologicznych i pokrewnych dziedzin, ale także dla osób z różnych dziedzin naukowych. To pokazuje, jak Google docenia różnorodność wiedzy i doświadczeń oraz jak różnorodne talenty mogą przyczynić się do innowacji w firmie. To było naprawdę inspirujące.
Całe spotkanie było naprawdę wartościowe i różnorodne, pełne praktycznych wskazówek i inspirujących historii z życia pracowników Google. To zupełnie inna jakość niż poprzednie warsztaty, w których uczestniczyłam. Na pewno to spotkanie wzbogaciło moją wiedzę na temat tego, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i czego oczekiwać od pracy w tak dużej firmie.
Beata Witkowska, Studentka Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM